WYDZIAŁ ROLNICTWA I GOSPODARKI NIERUCHOMOŚCIAMI
Naczelnik wydziału: mgr inż. Józef Krawontka
tel: 18 2632 222
Zgodnie z Zarządzeniem Wójta Gminy Nowy Targ z dnia 18 lutego 2020 r. od dnia 4 marca br., każda środa jest dniem wewnętrznym. Szanownych Klientów prosimy o wizytę w poniedziałek, wtorek,czwartek i piątek.
Wzory druków do pobrania:
Podziały i rozgraniczenia nieruchomości:
Sprawy dzierżawy:
Spawy najmu:
Sprawy uwłaszczeniowe:
Sprawy związane z wycinką drzew/krzewów:
Inne:
Do zadań Wydziału Rolnictwa i Gospodarki Nieruchomościami należy:
1) z zakresu rolnictwa:
- 1)prowadzenie spraw związanych z wycinką drzew i krzewów,
- współdziałanie z podmiotami udzielającymi pomocy rolnikom w kwestii dopłat i programów rolno środowiskowych (ośrodki doradztwa rolniczego, ARiMR),
- prowadzenie spraw dotyczących melioracji rolniczych, w szczególności nadzór nad konserwacją urządzeń melioracji szczegółowych oraz działalnością spółek wodnomelioracyjnych,
- wydawanie opinii w sprawach uprawy niektórych roślin i ich odmian,
- określanie zasad utrzymywania zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych z produkcji rolnej oraz wymagania w zakresie utrzymania zwierząt domowych (regulamin
- utrzymania czystości i porządku,
- sprawowanie nadzoru, w tym dokonywanie wizji terenowych, nad właściwym, nie zagrażającym środowisku, utrzymaniem gospodarstw rolnych,
- nadzór nad wspólnotami leśnymi,
- opiniuje roczne plany łowieckie oraz współdziała z uprawnionymi podmiotami w sprawach zagospodarowania obwodów łowieckich, w szczególności w zakresie ochrony i hodowli zwierzyny,
- prowadzenie spraw dotyczących utylizacji padłych/zabitych zwierząt gospodarskich, w przypadku których nie da się ustalić właściciela,
- prowadzenie spraw – w tym sygnalizowanie właściwym organom – spraw związanych z utrzymywaniem zwierząt domowych oraz gospodarskich,
- prowadzenie korespondencji z innymi podmiotami/instytucjami/organami, opracowanie sprawozdań, analiz i innych dokumentów dotyczących rolnictwa i leśnictwa,
2) z zakresu gospodarki nieruchomościami:
- przygotowywanie wymaganych dokumentów programowych/planistycznych z zakresu gospodarowania gminnymi nieruchomościami, lokalami mieszkalnymi,
- prowadzenie rejestru gruntów i budynków mienia komunalnego,
- przygotowywanie dokumentacji formalno-prawnej dla celów sprzedaży, dzierżawy i najmu lokali, przetargów, zarządu i użytkowania wieczystego,
- sporządzanie i rejestracja umów dzierżaw, najmu, kupna i sprzedaży,
- przygotowywanie dokumentacji do komunalizacji na rzecz Gminy nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa,
- kompletowanie dokumentów i przekazywanie do ewidencji gruntów
- tworzenie zasobów gruntów komunalnych na cele zabudowy oraz nabywanie nieruchomości na inne cele, w tym pod inwestycje gminne,
- przeprowadzanie działań zmierzających do regulacji stanów prawnych nieruchomości mienia komunalnego, w szczególności terenów szkolnych, dróg gminnych w tym przygotowywanie wniosków wieczysto-księgowych,
- prowadzenie spraw z zakresu wykorzystania prawa pierwokupu nieruchomości,
- organizowanie przetargów na sprzedaż nieruchomości gminnych.
3) z zakresu geodezji:
- prowadzenie spraw o rozgraniczenia nieruchomości a w tym przygotowywanie postanowień o wszczęciu postępowań rozgraniczeniowych, analiza i kontrola operatów geodezyjnych, orzekanie o umorzeniu i zatwierdzeniu granic przesyłanie dokumentacji wraz opinia do organów wyższych instancji i Sądu,
- wykonywanie zadań z zakresu podziału gruntów, w tym wydawanie decyzji zatwierdzających podziały i przekazywanie kompletu dokumentów do zmian w ewidencji gruntów.
4) z zakresu nazewnictwa ulic i numeracji nieruchomości:
- prowadzenie rejestru nadanych numerów oraz zbioru dokumentów z odbiorów budynków,
- wydawanie zawiadomień o nadaniu numeracji budynków z przesłaniem do stosownych organów,
- przygotowywanie uchwał i zmiany numeracji,
- wydawanie zaświadczeń o lokalizacji budynków do celów prawnych.
5) z zakresu ochrony mienia gminnego:
- prowadzenie bieżącego nadzoru nad zagospodarowaniem mienia komunalnego oraz przedstawianie w tym zakresie okresowych wniosków Wójtowi Gminy,
- nadzór na mieniem gminnym oddanym przez Radę Gminy poszczególnym sołectwom.
- zarządzanie nieruchomościami gminnymi, które nie zostały przekazane w drodze umów innym podmiotom,
- przygotowanie umów cywilnoprawnych (użyczenie, dzierżawa, najem) oraz przekazywanie w trwały zarząd nieruchomości gminnych,
- zarządzanie gminnym zasobem mieszkaniowym, w tym przygotowanie umów o najem
- lokali, weryfikacja opłat i sporządzanie aneksów.
6)z zakresu innych zadań:
- prowadzenie spraw związanych z naliczeniem i pobieraniem opłaty planistycznej, o której mowa w ustawie o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,
- nadzór nad dokumentacja uwłaszczeniową, wydawanie postanowień odnośnie błędów na Aktach Własności Ziemi, wydawanie zaświadczeń o prowadzeniu gospodarstwa rolnego do celów KRUS,
- regulacja stanu prawnego dróg.
2. Wydział Rolnictwa i Gospodarki Nieruchomościami przy znakowaniu spraw posługuje się symbolem „RGN”.