WYDZIAŁ INFRASTRUKTURY SPOŁECZNEJ I PROMOCJI
Naczelnik Wydziału: mgr inż. Monika Lenart-Kuczyńska
tel: 18 2632 207
Gospodarka Odpadami Stypendia Działalność gospodarcza
Zezwolenia na sprzedaż alkoholu Turystyka Organizacje pozarządowe
Do zadań Wydziału Infrastruktury Społecznej i Promocji należy:
- realizacja zadań określonych ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach poprzez:
- przygotowywanie uchwał Rady Gminy Nowy Targ w zakresie niezbędnym do realizacji zadań gminy,
- przygotowywanie i prowadzenie postępowań przetargowych w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów,
- kontrola realizacji umów zawartych z firmami wywozowymi na usługi odbierania i zagospodarowania odpadów,
- kontrola firm wpisanych do rejestru działalności regulowanej, a w szczególności nakładanie kar finansowych na firmy wywozowe mieszające odpady zgromadzone w sposób selektywny,
- bieżąca analiza systemu gospodarki odpadami komunalnymi,
- współpraca ze Strażą Gminną w zakresie kontroli realizacji obowiązków właścicieli nieruchomości wynikających z ustawy oraz aktów prawa miejscowego,
- prowadzenie kampanii edukacyjnych w zakresie prawidłowego postępowania z odpadami,
- sprawowanie nadzoru nad stanem sanitarnym oraz utrzymaniem czystości i porządku w gminie,
- nadzorowanie likwidacji dzikich wysypisk w gminie,
- udzielanie zezwoleń na odbiór nieczystości ciekłych,
- prowadzenie rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości
- przyjmowanie od prowadzących działalność w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości kwartalnych sprawozdań
- sporządzanie dla marszałka województwa oraz wojewódzkiego inspektora ochrony środowiska rocznego sprawozdania z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi.
2)realizacja zadań określonych ustawą o odpadach poprzez:
- przyjmowanie informacji o wytwarzanych odpadach oraz sposobach gospodarowania, wytworzonymi odpadami,
- wydawanie decyzji zatwierdzających program gospodarki odpadami niebezpiecznymi oraz pozwoleń na wytwarzanie odpadów dla wytwórców odpadów,
- wydawanie przedsiębiorcom zezwoleń na gospodarowanie odpadami w zakresie transportu, zbierania oraz odzysku,
- opiniowanie wniosków o wydanie przez Marszałka Województwa Małopolskiego lub Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska zezwoleń w zakresie wytwarzania, zbierania, odzysku lub unieszkodliwiania odpadów,
3)prowadzenie rejestrów:
- posiadaczy zwolnionych z obowiązku uzyskania zezwolenia na zbieranie i transport określonych rodzajów odpadów,
- zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny,
- przedkładanie informacji Marszałkowi Województwa Małopolskiego o rodzaju, ilości i miejscach występowania substancji stwarzających szczególne zagrożenie dla środowiska,
- wydawanie decyzji nakazujących usuwanie odpadów zgromadzonych w miejscach nieprzeznaczonych do ich składowania
4) realizacja zadań związanych z opłatami za Gospodarowanie Odpadami Komunalnymi:
- przyjmowanie, weryfikacja i kontrola deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami,
- prowadzenie postępowania na podstawie ustawy Ordynacja podatkowa
aa) wydawanie decyzji określających wysokość opłaty,
ab) wydawanie decyzji o zaległościach z tytułu opłaty
ac) wystawianie wezwań i postanowień,
- prowadzenie postępowań w zakresie ulg,
- księgowanie wpłat,
- prowadzenie windykacji opłat:
aa) wystawianie upomnień
ab) wystawianie tytułów wykonawczych
- prowadzenie sprawozdawczości finansowej w zakresie opłat.
5) do zakresu zadań na stanowisku ds. działalności gospodarczej, promocji, sportu i turystyki należą następujące sprawy:
- realizacja zadań z zakresu obsługi Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej ( wpis do CEIDG zmiana danych, wpis informacji o zawiedzeniu działalności gospodarczej, wpis informacji o wznowieniu działalności gospodarczej, wykreślenie wpisu ),
- obsługa rejestru uprawnień i ograniczeń podmiotów gospodarczych,
- wydawanie zaświadczeń o prowadzeniu działalności gospodarczej na podstawie bazy archiwalnej gminnej ewidencji działalności gospodarczej,
- wykonywanie zadań dotyczących wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych ze względu na ilość punktów sprzedaży i miejsce sprzedaży, sprzedaż detaliczna i punkty gastronomiczne, w oparciu o podjęte Uchwały Rady Gminy,
- naliczanie i przyjmowanie opłat za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
- wydawanie jednorazowych zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
- prowadzenie dokumentacji w zakresie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
- sporządzanie sprawozdań w/w zakresie,
- prowadzenie zadań związanych ze sportem, turystyką i rekreacją,
- - prowadzenie Ewidencji Uczniowskich Klubów Sportowych, Ludowych Zespołów Sportowych i Ludowych Klubów Sportowych,
- prowadzenie ewidencji obiektów i urządzeń sportowo-rekreacyjnych,
- prowadzenie ewidencji obiektów świadczących usługi hotelarskie, obiektów nie będących obiektami hotelarskimi,
- prowadzenie ewidencji pól namiotowych i kempingowych,
- obsługa otwartych konkursów ofert w zakresie działalności pożytku publicznego ( przyjmowanie i ocena merytoryczna wniosków, sporządzanie umów, ocena i rozliczanie sprawozdań),
- współpraca z organizacjami pozarządowymi działającymi na terenie Gminy Nowy Targ,
- przyjmowanie oraz cena merytoryczna wniosków o stypendia sportowe,
- wydawanie decyzji zezwalających na przeprowadzanie zbiórek publicznych,
- przygotowywanie i wypełnianie wszelkiego rodzaju ankiet i badań statystycznych dotyczących przedsiębiorczości na terenie gminy oraz współpracy z organizacjami pozarządowymi działającymi na terenie gminy
- przygotowywanie projektów uchwał Rady Gminy i Zarządzeń Wójta Gminy w zakresie związanym z powierzonymi zadaniami
6) do zadań stanowiska w zakresie spraw wojskowych należy:
- prowadzenie rejestracji i kwalifikacji wojskowej,
- przygotowanie rozstrzygnięć w przedmiocie grzywny w celu rejestracji lub przymuszenia w przedmiocie doprowadzenia osób, które nie stawiły się do kwalifikacji wojskowej,
- przygotowywanie decyzji Wójta orzekających o konieczności sprawowania przez osobę podlegającą obowiązkowi odbycia zasadniczej służby wojskowej bezpośredniej opieki nad członkiem rodziny,
- prowadzenie w czasie kwalifikacji wojskowej, listy osób, które stawiły się do komisji kwalifikacji wojskowej,
- prowadzenie akcji kurierskiej.
Wydział Infrastruktury Społecznej i Promocji przy znakowaniu spraw posługuje się symbolem „ISP”.