WYDZIAŁ GOSPODARKI PRZESTRZENNEJ I INWESTYCJI
Naczelnik Wydziału: mgr inż. Stanisław Żółtek
tel: 18 2632 214
Zgodnie z Zarządzeniem Wójta Gminy Nowy Targ z dnia 18 lutego 2020 r. od dnia 4 marca br., każda środa jest dniem wewnętrznym. Szanownych Klientów prosimy o wizytę w poniedziałek, wtorek,czwartek i piątek.
Wzory dokumentów do pobrania:
Planowanie Przestrzenne
Ochrona Środowiska
Publicznie dostępny wykaz danych
Drogi gminne
Do zadań Wydziału Gospodarki Przestrzennej i Inwestycji należy:
1) z zakresu gospodarki przestrzennej :
- przygotowanie dokumentacji niezbędnej do opracowania studium uwarunkowań kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy. Przygotowanie oceny zmian w zagospodarowaniu przestrzennym gminy.
- prowadzenie rejestru wniosków o zmianę w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego.
- przygotowanie projektów uchwał o przystąpieniu do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy.
- przygotowanie stosownych wniosków w sprawie sporządzania lub zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
- prowadzenie procedury związanej z uchwaleniem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy zgodnie z ustawą o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
- udzielanie bieżącej informacji stronom w sprawach dotyczących przeznaczenia terenów w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego.
- przygotowanie projektów decyzji administracyjnych i postanowień.
- uzgadnianie projektów decyzji o warunkach zabudowy i decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego z właściwymi organami.
- wydawanie zaświadczeń o przeznaczeniu terenu zgodnie z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
- sporządzanie wyrysów graficznych z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oraz ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy,
- prowadzenie rejestru wydanych decyzji o ustaleniu warunków zabudowy i decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego.
- współpraca z Powiatowym Inspektorem Nadzoru Budowlanego, uczestniczenie w czynnościach inspekcyjnych i kontrolnych na wezwanie organów nadzoru budowlanego.
- z zakresu zamówień publicznych :
a) organizowanie i prowadzenie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego w oparciu o przepisy Prawo zamówień publicznych we współpracy z innymi wydziałami i jednostkami gminy, które odpowiadają za część merytoryczną, w tym:
- przygotowanie decyzji Wójta dotyczących udzielenia zamówienia publicznego,
ab) uzgadnianie składu Komisji Przetargowej i przygotowanie decyzji Wójta w tej sprawie,
ac) opracowanie regulaminu Komisji Przetargowej, regulaminu konkursu,
ad) opracowanie dokumentacji niezbędnej do dokonania zamówienia ÷ Specyfikacja
Istotnych Warunków Zamówienia, zaproszenia do składnia ofert,
ae) opracowanie dokumentacji postępowań i protokołów postępowań,
af)uczestniczenie w pracach Komisji Przetargowej i jej obsługa kancelaryjno- techniczna,
ag) rozpatrywanie protestów przy udziale Komisji Przetargowej,
ah) reprezentowanie Urzędu w ramach udzielonych upoważnień w kontaktach z Urzędem
Zamówień Publicznych oraz innymi instytucjami związanymi z realizacją ustawy Prawo zamówień publicznych,
ai) przygotowanie umów dla wykonawców będących rezultatem przeprowadzonych postępowań,
aj) prowadzenie rejestru zamówień publicznych oraz rejestru umów i zleceń o zamówienia publiczne,
ak) opisywanie faktur pod względem zgodności z przeprowadzonym postępowaniem,
al) prowadzenie zbioru przepisów prawnych i interpretacji w zakresie zamówień publicznych,
ał) archiwizowanie dokumentacji przeprowadzonych postępowań o zamówienie publiczne,
am) sporządzanie rocznego sprawozdania o udzielonych zamówieniach.
- nadzorowanie działań dotyczących zamówień publicznych prowadzonych przez inne komórki organizacyjne Urzędu.
3) z zakresu ochrony środowiska:
- sporządzanie gminnego programu ochrony środowiska na zasadach określonych w ustawie Prawo ochrony środowiska,
- przygotowanie projektów decyzji o nałożeniu na prowadzącego użytkownika instalacji obowiązku prowadzenia w określonym czasie pomiarów wielkości emisji,
- przyjmowanie wyników pomiarów emisji nałożonych w drodze decyzji,
- przyjmowanie informacji od osób fizycznych oraz przekazywanie ich Wojewodzie w formie uproszczonej o rodzaju, ilości i miejscu występowania substancji stwarzających szczególne zagrożenie dla środowiska,
- przyjmowanie informacji od mieszkańców Gminy o wystąpieniu awarii mogących stwarzać zagrożenia dla ludzi i środowiska,
- sprawowanie kontroli przestrzegania i stosowania przepisów o ochronie środowiska w zakresie objętych właściwością Wójta,
- występowanie do Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska o podjęcie działań jeżeli w wyniku kontroli stwierdzono naruszenie przez kontrolowany podmiot przepisów o ochronie środowiska,
- udostępnianie informacji o środowisku i jego ochronie, które znajdują się w posiadaniu Wójta,
4) z zakresu prawa łowieckiego:
- przyjmowanie informacji o planach łowieckich od dzierżawców obwodów łowieckich oraz przygotowanie opinii do tych planów.
5) z zakresu prawa wodnego:
- prowadzenie postępowania administracyjnego i przygotowanie projektu decyzji nakazujących właścicielowi gruntu przywrócenie stanu poprzedniego lub wykonanie urządzeń zapobiegającym szkodom w przypadku gdy zmiana stanu wody na gruncie szkodliwie wpływa na grunty sąsiednie.
- prowadzenie postępowania administracyjnego i przygotowanie decyzji zatwierdzających ugodę właścicieli gruntów w sprawie zmiany stanu wody na gruncie.
6) z zakresu prawo geologiczne i górnicze:
- przygotowanie opinii projektów prac geologicznych,
- przyjmowanie zgłoszeń rozpoczęcia robót geologicznych,
- przygotowanie opinii dla planu ruchu kopalni, oraz dodatków do planu.
7) z zakresu dotacji i funduszy pomocowych:
- gromadzenie informacji oraz analiza w zakresie dostępnych funduszy i programów:
aa)Unii Europejskiej,
ab)źródeł zewnętrznych krajowych i międzynarodowych, z których można uzyskać środki na realizację zadań gminy.
- przygotowywanie aplikacji dla projektów (inwestycyjnych i nieinwestycyjnych) przewidzianych do ubiegania się o środki ze źródeł zewnętrznych,
- kompletowanie dokumentacji wymaganej przez instytucje przyznające środki w celu spełnienia wszystkich warunków formalnych zapewniających prawidłowość składanych wniosków,
współpraca z jednostkami wdrażającymi i monitorującymi projekty realizowane ze środków bieżących,
- opracowywanie koncepcji wdrażania poszczególnych projektów współfinansowanych ze źródeł zewnętrznych,
- wnioskowanie o dokonanie zmian w projekcie budżetu lub w budżecie w przypadku uzyskania finansowania inwestycji ze źródeł zewnętrznych.
8)z zakresu gospodarki komunalnej i inwestycji:
- nadzorowanie modernizacji, adaptacji i remontów budynków gminnych,
- nadzorowanie inwestycji gminnych,
- przygotowanie projektów umów na roboty budowlane, remontowe , prace projektowe inwestycji i remontów,
- współpraca z wykonawcami oraz inspektorami nadzoru celem jak najlepszej realizacji,
- dokonywanie przekazywania placu budowy i odbiorów robót inwestycyjnych, remontowych i przekazywanie tych robót właściwym podmiotom,
- prowadzenie ewidencji zadań inwestycyjnych,
- tworzenie wieloletnich, rocznych bieżących planów w zakresie inwestycji, remontów i uzgodnienie z poszczególnymi komórkami organizacyjnymi,
- nadzór nad terminowością realizacji umów,
- przygotowywanie dokumentacji celem uzyskania decyzji na użytkowanie obiektów nowo budowlanych i remontowych,
- weryfikowanie pod względem formalnym i merytorycznym faktur i wszelkich operacji związanych z prowadzoną inwestycją,
- przygotowywanie uchwał w zakresie prowadzonych spraw oraz sprawozdawczość,
- prowadzenie rejestru umów i zleceń dotyczących realizacji procesu inwestycyjnego,
- opracowywanie i przygotowywanie wniosków związanych z usuwaniem skutków powodzi,
- bieżące naprawy i konserwacja oświetlenia ulicznego,
- nadzorowanie sprawności sieci wodociągowej, kanalizacyjnej oraz oczyszczalni ścieków,
- bieżące utrzymanie dróg, remonty cząstkowe dróg,
- organizacja i koordynacja zimowego utrzymania dróg,
- sprawowanie nadzoru inwestorskiego w imieniu Gminy nad robotami drogowymi.
9) z zakresu drogownictwa:
- aktualizacja planów rozwoju sieci drogowej w aspekcie zmian w planach zagospodarowania przestrzennego Gminy,
- opracowywanie planów remontów, przebudowy i budowy nowych dróg, mostów i obiektów inżynierskich,
- aktualizacja ewidencji dróg i mostów na podstawie przeglądów okresowych i zmian spowodowanych rozbudową i przebudową sieci drogowej,
- zapewnienie koordynacji wszelkich prac prowadzonych w pasie drogowym dróg gminnych,
- określenie warunków technicznych budowy i przebudowy sieci własnej oraz określenie warunków technicznych wykonywania zjazdów, prowadzenia robót umieszczania urządzeń obcych w pasie drogowym dróg gminnych.
- wydawanie zezwoleń na zajecie pasa drogowego.
- wydawanie zezwoleń na prowadzenie robót w pasie drogowym.
- egzekwowanie nałożonych treścią uzgodnień i decyzji zobowiązań stron w zakresie wskazanym w pkt 8-10.
- sprawowanie nadzoru nad bezpieczeństwem ruchu na drogach gminnych, poprzez opracowanie zmian i uzgadnianie projektów zmian w organizacji ruchu i oznakowania dróg oraz udział w komisji bezpieczeństwa ruchu,
- wykonywanie zadań bieżącego utrzymania dróg gminnych poprzez zlecanie i nadzorowanie wykonania remontów cząstkowych, utrzymania drożności rowów i przepustów, koszenia traw w pasach drogowych,
- sprawowanie kontroli nad przestrzeganiem ustawy o drogach publicznych w zakresie ochrony pasa drogowego przed działaniami niepożądanymi, sprzecznymi z przepisami ustawy, stanowiącymi zagrożenie bezpieczeństwa ruchu lub skutkującymi uszkodzeniem drogi lub obiektu drogowego,
- nadzór nad funkcjonowaniem transportu publicznego na terenie gminy, w tym zapewnienie koordynacji pracy transportu publicznego, a w szczególności przygotowywanie wniosków kierowanych do przewoźników o korektę rozkładu jazdy,
- opiniowanie wniosków o koncesje na wykonywanie usług transportu publicznego na etapie wydawania zezwoleń przez Starostę,
- opiniowanie, uzgadnianie oraz nadzór nad lokalizacja przystanków komunikacji publicznej,
- opiniowanie, uzgadnianie, nadzór organizacji ruchu drogowego na drogach gminnych.
Wydział Inwestycji i Gospodarki Przestrzennej przy znakowaniu spraw posługuje się symbolem „GPI”.