Dodane przez wb dnia 5 Styczeń, 2012 - 21:18
Zgodnie z art.l pkt 17 ustawy z dnia l lipca 2011 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. Nr 152, póz. 897) działalność w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości jest działalnością regulowaną w rozumieniu ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej.
Rejestr działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Nowy Targ od l stycznia 2012 r. tworzy i prowadzi Wójt Gminy Nowy Targ.
Przedsiębiorca odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Nowy Targ jest zobowiązany do uzyskania wpisu do rejestru.
Wpisu do rejestru oraz zmiany wpisu w rejestrze dokonuje Wójt Gminy na pisemny wniosek przedsiębiorcy.
Wniosek o wpis do rejestru powinien zawierać:
-firmę, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy,
-numer identyfikacji podatkowej (NIP), o ile przedsiębiorca taki numer posiada,
-numer identyfikacji REGON, o ile przedsiębiorca taki numer posiada,
-określenie rodzaju odbieranych odpadów komunalnych.
(Załącznik nr 1)
Do wniosku o wpis do rejestru działalności regulowanej dołącza się:
1) dowód uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 50 zł. Opłata ta nie dotyczy przedsiębiorców, którzy z dniem wejścia w życie ustawy (dnia 1 stycznia 2012 r.) posiadają zezwolenia na odbieranie odpadów komunalnych (art. 14 ust. 2 z dnia 1 lipca 2011 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminie oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 152, poz. 897),
2) oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości:
(załącznik nr 2)
Powyższe oświadczenie powinno zawierać także :
1. firmę, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy;
2. oznaczenie miejsca i datę złożenia oświadczenia;
3. podpis przedsiębiorcy lub osoby uprawionej do reprezentowania przedsiębiorcy ze wskazaniem imienia i nazwiska oraz pełnionej funkcji.
Wpis jest dokonany z chwilą zamieszczenia danych w rejestrze, który Wójt Gminy Nowy Targ utworzy z dniem 1 stycznia 2012 r.
Wzór wniosku i oświadczenia dostępny jest w Urzędzie Gminy Nowy Targ, 34-400 Nowy Targ, ul. Bulwarowa 9 (pok. 7) oraz na stronie internetowej urzędu.
Uwaga
Przedsiębiorcy, którzy w dniu wejścia w życie ustawy (01.01.2012 r.) posiadają zezwolenie na odbieranie odpadów komunalnych, są zwolnieni z wnoszenia opłaty skarbowej za wpis do rejestru działalności regulowanej. Zwolnienie z opłaty skarbowej wynika z art. 14 ust. 2 ustawy z dnia 1 lipca 2011 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2011 r. Nr 152 poz. 897). Mogą oni również wykonywać działalność w zakresie odbierania i zagospodarowywania odpadów komunalnych w nieprzekraczalnym terminie do końca roku 2012 bez uzyskania wpisu do rejestru działalności regulowanej (art.14 ust. 1 w/w ustawy).