Jesteś tutaj

Rejestr działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

Zgodnie z art. 9 c, w związku z art. 9 b ustawy z dnia 1 lipca 2011 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2011 r. Nr 152, poz. 897) działalność w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości jest działalnością regulowaną w rozumieniu ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej.

Rejestr działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Nowy Targ tworzy i prowadzi Wójt Gminy Nowy Targ od dnia 1 stycznia 2012 r. Przedsiębiorca odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Nowy Targ jest obowiązany do uzyskania wpisu do rejestru. Wpis do rejestru oraz zmiany wpisu w rejestrze dokonuje Wójt Gminy Nowy Targ na pisemny wniosek przedsiębiorcy.
 
Wniosek o wpis do rejestru powinien zawierać:
Firmę oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy
Numer identyfikacji podatkowej (NIP),
Numer identyfikacji REGON, o ile przedsiębiorca taki numer posiada,
Określenie rodzaju odbieranych odpadów komunalnych.

Do wniosku o wpis do rejestru działalności regulowanej dołącza się:
Dowód uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 50 zł. Opłata ta nie dotyczy przedsiębiorców, którzy w dniu 1 stycznia 2012 r. posiadają zezwolenia na odbieranie odpadów komunalnych, zgodnie z art. 14 ust. 2 przywołanej powyżej ustawy o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw.
Oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności
w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. Oświadczenie to powinno zawierać także:

Firmę oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy;
Oznaczenie miejsca i datę złożenia oświadczenia,
Podpis przedsiębiorcy lub osoby uprawionej do reprezentowania przedsiębiorcy ze wskazaniem imienia i nazwiska oraz pełnionej funkcji
 
Wpis jest dokonany z chwilą zamieszczenia danych w rejestrze. Wzór wniosku i oświadczenia dostępny jest poniżej.
 
Zgodnie z art. 14 ust. 1 przywołanej powyżej ustawy o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw w gminach, przedsiębiorcy odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, którzy w dniu wejścia w życie omawianej tu ustawy posiadają zezwolenie na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości mogą wykonywać działalność w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych bez wpisu do rejestru działalności regulowanej, w okresie do dnia 31 grudnia 2012 r.

Załączniki:
Wniosek o wpisanie do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych oraz oświadczenie w sprawie działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych  zalcznik_1-wniosek.docx 

Rejestr działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych  zalcznik_nr_2-rejestr.docx   - stan na 18.09.2015r

 

Theme by Danetsoft and Danang Probo Sayekti inspired by Maksimer