Świat fizyki, chemii czy biologii może stać się bliższy poprzez prowadzenie w szkole eksperymentów i doświadczeń. Przekonali się o tym uczniowie Szkoły Podstawowej w Szlembarku uczestnicząc w Dniu Odkrywców, który odbył się pod koniec grudnia w szkole. Koordynatorem i pomysłodawcą był nauczyciel przyrody pan Wojciech Słowik. Przed warsztatem naukowca zgromadziła się cała społeczność szkoły.
Na wstępie każdy mógł dotknąć kuli plazmowej, wewnątrz której wiły się wstęgi wyładowań elektrycznych. Dzieci obserwowały jak po zmieszaniu sody i octu powstał ,,pienisty potwór”, a naelektryzowany balon poruszał strumieniem wody. Mogły zobaczyć też zasysanie wody do szklanki po ugaszeniu świeczki, dziwnie zachowujący się pieprz w wodzie, ciekawe sztuczki z atramentem, wir wodny, gumowe jajko, tańczące rodzynki w wodzie gazowanej oraz poczuć wzrost temperatury zawiniętych w folię aluminiową bawełny i super kleju. Były doświadczenia z zanurzaniem jajek w wodzie z solą i bez, mieszanie substancji (tworzenie trójkolorowej mikstury z wody, denaturatu i oleju), tańczące krople wody na rozgrzanej patelni, wrzenie wody w strzykawce i pojemniku próżniowym. Największy entuzjazm i zachwyt wywołało doświadczenie z rakietą, która z wielkim hukiem poszybowała na korytarz. Starsi uczniowie mieli możliwość sprawdzenia swojej siły i wytrzymałości na rowerze zamocowanym w trenażer, próbując osiągnąć jak największą prędkość i przejechać jak najdłuższy dystans w ciągu jednej minuty.
Ciekawość jest motorem napędzającym rozwój. Bezpośrednie obserwacje aktywizują, uruchamiają pomysłowość, uczą twórczego myślenia i rozwiązywania realnych problemów, a tym samym pomagają zrozumieć otaczający nas świat.
Theme by Danetsoft and Danang Probo Sayekti inspired by Maksimer