Centralna Komisja Egzaminacyjna ogłosiła 27 maja wstępne wyniki sprawdzianu w zestawieniu ogólnopolskim. Opublikowane zostały na stronie internetowej CKE.
Ze wstępnej informacji CKE wynika, że krajowy średni wynik uzyskany przez szóstoklasistów podczas tegorocznego ogólnopolskiego sprawdzianu to 24,03 pkt. Biorąc pod uwagę województwa, najlepiej wypadło mazowieckie - średni wynik uczniów to 25,22 pkt. Najgorzej było w zachodniopomorskim, gdzie średni wynik to 22,99 pkt.
A jak przedstawiają się wyniki naszych szkół na tle gminy i powiatu? Jesteśmy zadowoleni! Jedna szkoła osiągnęła 9 najwyższy stanin, 4 szkoły bardzo wysoki 8 stanin, 4 szkoły także wysoki 7 stanin, 6 szkól 6 stanin, 2 szkoły 5 stanin.
Średni wynik w procentach ogółem w szkołach Gminy Nowy Targ |
|
|
||
|
|
|
|
|
L.p. |
Szkoła |
% |
stanin |
Liczba uczniów |
1. |
SP Dursztyn |
79,0 |
9 |
6 |
2. |
SP Obidowa |
78,0 |
8 |
6 |
3. |
SP Morawczyna |
78,0 |
8 |
3 |
4. |
ZSPiG Łopuszna |
77,0 |
8 |
15 |
5. |
SP Szlembark |
75,0 |
8 |
7 |
6. |
SP Krauszów |
72,0 |
7 |
10 |
7. |
ZSPiG Waksmund |
72,0 |
7 |
21 |
8. |
SP Krempachy |
71,0 |
7 |
11 |
9. |
SP Klikuszowa |
71,0 |
7 |
17 |
10. |
SP Pyzówka |
66,0 |
6 |
10 |
11. |
SP Dębno |
65,0 |
6 |
16 |
12. |
SP Lasek |
65,0 |
6 |
20 |
13. |
SP Knurów |
65,0 |
6 |
7 |
14. |
SP Nowa Biała |
64,0 |
6 |
18 |
15. |
ZSPiG Gronków |
64,0 |
6 |
12 |
16. |
SP Rogoźnik |
63,0 |
5 |
9 |
17. |
SP Ludźmierz |
60,0 |
5 |
19 |
18. |
SP Harklowa |
53,0 |
3 |
5 |
19. |
SP Ostrowsko |
43,0 |
1 |
15 |
Średni wynik z dwóch części sprawdzianu w powiecie nowotarskim
W powiecie nowotarskim uzyskaliśmy średni wynik 66 % co daje nam trzecią pozycję w klasyfikacji miast i gmin powiatu.
Rok 2015/2016 |
|
Spytkowice |
69% |
m. Nowy Targ |
67% |
Nowy Targ |
66% |
Rabka- Zdrój |
64% |
Czorsztyn |
63% |
Szaflary |
63% |
Szczawnica |
62% |
Ochotnica D. |
62% |
Raba Wyżna |
62% |
Jabłonka |
61% |
Krościenko n. D |
61% |
Łapsze Niżne |
61% |
Lipnica Wielka |
60% |
Czarny Dunajec |
58% |
Obowiązkowy test szóstoklasisty ustanowiony został w polskim systemie edukacji w 2002 roku. Od roku szkolnego 2014/15 obowiązywała nowa formuła tego testu, który odbywał się w dwóch częściach: pierwsza z języka polskiego i matematyki, a druga – z języka obcego. W takiej formie odbyła się tegoroczna i zarazem ostatnia edycja tego egzaminu, który zdaniem Ministerstwa Edukacji był zbyt kosztowny i powodował niepotrzebny stres wśród uczniów. Według wyliczeń Centralnej Komisji Edukacyjnej organizacja testu rocznie generuje koszty około 10 mln złotych. W proponowanych zmianach do ustawy o systemie oświaty mówi się o testach diagnostycznych zamiast sprawdzianów. Testy będą udostępniane gimnazjom przez Centralną Komisję Egzaminacyjną i będą pomagały ocenić wiadomości uzyskane przez szóstoklasistów w procesie edukacji.
Opracowała J. Batkiewicz
Theme by Danetsoft and Danang Probo Sayekti inspired by Maksimer