Godzina Kodowania organizowana w ramach Tygodnia Edukacji Informatycznej jest największą inicjatywą edukacyjną w historii. Kampania jest wspierana przez ponad 400 partnerów i 200 000 nauczycieli na całym świecie. W Polsce od września 2017 r programowanie zostało włączone do przedmiotu informatyka, którym objęci są uczniowie od pierwszej klasy. W dniach 4-8 grudnia 2017 r. uczniowie Szkoły Podstawowej im. św. Stanisława Kostki również dołączyli do tej globalnej akcji. Dlaczego nauczyciele naszej szkoły docenili, jak ważna jest ta inicjatywa? Godzina Kodowania wystarczy, by dowiedzieć się, że informatyka jest przyjemna i kreatywna, dostępna dla wszystkich uczniów, niezależnie od wieku i poziomu wiedzy. Każdy może osiągnąć sukces.
Dzieci z najmłodszych klas pod okiem swoich wychowawczyń – Renata Lipkowskiej, Elżbiety Cetery i Celiny Błaszczyk spędziły Godzinę Kodowania na zajęciach typu offline. Dzieci poprzez naukę programowania uczyły się rozwiązywania problemów, komunikowania się i współpracy, a także rozwijały kreatywność. Odkryły, że kodowanie to fantastyczna zabawa. Jest także doskonałym treningiem cierpliwości i precyzji. Przedszkolaki zapędziły ozoboty do roboty. Na zajęciach poznały sposób programowania sympatycznego robota za pomocą sekwencji kolorów. Rozwijały swoją wyobraźnię poprzez tworzenie opowiadań wokół drogi, którą miał się poruszać. Każdy przedszkolak miał okazję przygotować trasę i wzbogacić ją o dodatkowe elementy. Była to wspaniała zabawa, która z całą pewnością rozwinęła również strategiczne myślenie i orientację przestrzenną. O tym, że kodowanie nie jest trudne przekonali się również uczniowie klas IV – V, którzy pod kierunkiem Joanny Pudzisz uczestniczyli w kursach online, rozwiązując zadania z różnych zagadnień informatycznych. W zadaniach tych spotykali znane postaci z gier, zabaw czy filmów. Przechodząc kolejne etapy uczniowie mogli tworzyć programy do rozwiązywania problemów oraz interaktywne gry lub historyjki. Uczniowie klas VI - VII korzystali z aplikacji "Projekty". Mogli tu tworzyć własny projekt lub korzystać z utworzonych wcześniej przez innych uczestników. Uczniowie pisali proste programy, dzięki którym postaci np. rysowały figury, ornamenty lub fraktale. Dużym zainteresowaniem cieszyło się tworzenie prostych gier. Niektórzy uczniowie korzystali z aplikacji „Milczący nauczyciel", gdzie uczyli się podstaw języka programowania dokonując operacji na zmiennych. Uczniowie chętnie i z zapałem rozwiązywali postawione im problemy. Niektóre łamigłówki dostępne były tylko po angielsku, nie było to jednak przeszkodą dla naszych uczniów.
Dzięki takim inicjatywom uczniowie zdobędą podstawy dla przyszłych sukcesów na ścieżkach zawodowych w XXI w.
Theme by Danetsoft and Danang Probo Sayekti inspired by Maksimer