Wójt Gminy Nowy Targ informuje, iż od dnia 1 lipca 2019r. zmianie ulegają wszystkie druki podatkowe składane przez podatników w przypadku nabycia, zbycia lub zmiany sposobu użytkowania nieruchomości. Dotychczas obowiązujące: Informacja od sprawie podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego, Deklaracja na podatek od nieruchomości, Deklaracja na podatek rolny, Deklaracja na podatek leśny (które uchwalała Rada Gminy Nowy Targ), zostają zastąpione ustawowymi jednolitymi wzorami, które obowiązywać będą w każdej gminie. Powyższe zmiany zostają wprowadzone następującymi aktami prawnymi:
Z uwagi na duże uszczegółowienie informacji zawartych w nowych wzorach, prawidłowe ich wypełnienie zajmować będzie więcej czasu niż dotychczas. Obowiązujące na terenie naszej Gminy, znane już podatnikom druki, zastąpione zostają formularzami mającymi od trzech do pięciu stron, do których należy wypełnić dwa lub trzy załączniki. Nowe druki dostępne są na stronie internetowej Urzędu w zakładce Urząd Gminy –Wydział Podatków i Opłat (ważne od 01.07.2019), lub na stronie internetowej Ministerstwa Finansów:
https://www.podatki.gov.pl/podatki-i-oplaty-lokalne/formularze/
Powyższe przepisy obowiązują podatników, dla których obowiązek podatkowy powstał od dnia 1 lipca 2019r. W przypadku gdy obowiązek podatkowy powstał przed tym terminem, albo podatnik dokonuje korekty uprzednio złożonej Informacji lub Deklaracji, nadal obowiązują dotychczasowe druki wynikające z Uchwał Rady Gminy Nowy Targ.
Od 1 lipca 2019 r. wprowadzona została również możliwość składania za pomocą środków komunikacji elektronicznej informacji i deklaracji na podatek rolny, leśny, od nieruchomości. Wybór formy (papierowa, czy elektroniczna) złożenia tych dokumentów należeć będzie do podatników. Minister Finansów wydał w tej sprawie następujące rozporządzenia:
Theme by Danetsoft and Danang Probo Sayekti inspired by Maksimer