Na podstawie art. 11-16 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.U. nr 96, poz. 873
z późn. zm.) oraz na podstawie uchwały Nr XXX/224/05 Rady Gminy w Nowym Targu z dnia 26 października 2005 r. w sprawie uchwalenia programu współpracy
z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego
o g ł a s z a m
otwarty konkurs na realizację zadań publicznych Gminy Nowy Targ w zakresie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych w roku 2006.
§ 1
Konkurs obejmuje zadania określone w programie współpracy Gminy Nowy Targ z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego, przyjętego uchwałą Nr XXX/224/05 z dnia 26 października 2005 r. w zakresie przeciwdziałania patologiom społecznym, tj. udzielenia pomocy terapeutycznej, rehabilitacyjnej, prawnej osobom uzależnionym i ich rodzinom.
§ 2
Na realizację zadań, wybranych w drodze konkursu, zostaną przeznaczone środki ujęte w budżecie Gminy na rok 2006 do kwoty 12.000zł. Wysokość środków przeznaczonych na realizację tych zadań w 2005 r. wyniosła 11.935zł.
§ 3
1. Warunkiem przystąpienia do konkursu jest złożenie ofert do 13 lutego 2006 r.
(decyduje data wpływu do Urzędu Gminy Nowy Targ, ul. Bulwarowa 9).
Wzór formularza określa rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej
z dnia 27 grudnia 2005 r. w sprawie wzoru oferty realizacji zadania publicznego,
ramowego wzoru umowy o wykonanie zadania publicznego i wzoru
sprawozdania z wykonania tego zadania (Dz.U. Nr 264, poz. 2207 z 2005 r.).
Również wzory ofert , umowy i sprawozdanie dostępne są na stronie
internetowej
www.ugnowytarg.pl, jak i w Urzędzie Gminy.
2. Rozpatrywane będą wyłącznie oferty kompletne i prawidłowo wypełnione,
złożone na obowiązującym formularzu.
3. Złożenie ofert nie jest równoznaczne z zapewnieniem przyznania dotacji lub
przyznaniem dotacji w wysokości wnioskowanej.
Kwota przyznanej dotacji może być niższa od określonej w ofercie.
4. Podmioty wyłonione w konkursie przyjmą zlecenie realizacji zadania
publicznego w formie wsparcia lub powierzenia i zobowiązują się do jego
wykonania w zakresie i na zasadach określonych w umowie.
5. Dotacja będzie przekazywana na rachunek bankowy.
6. Zleceniobiorcy są zobowiązani do wyodrębnienia ewidencji księgowej środków
otrzymanych na realizację zadania.
7. Zgodnie z art. 17 ustawy, Wójt Gminy ma prawo dokonać kontroli i oceny
realizacji zadania, obejmujące w szczególności: stan realizacji, efektywność,
rzetelność i jakość wykonania zadania, prawidłowość wykorzystania środków
oraz prowadzenie wymaganej dokumentacji.
§ 4
1. Termin realizacji zadania: od dnia podpisania umowy do dnia 31 grudnia 2006 r.
2. W ramach realizacji zadań wymienionych w § 1 będą wspierane następujące
przedsięwzięcia:
zwiększenie dostępności pomocy terapeutycznej, rehabilitacyjnej dla osób
uzależnionych od alkoholu i ich rodzin poprzez prowadzenie działalności
służącej rozwiązywaniu problemów alkoholowych, takiej jak: rehabilitacja osób,
które przeszły terapię antyalkoholową, poprzez organizację spotkań
klubowych, obsługa posiedzeń Zespołu Interwencyjnego w ramach Gminnej
Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
§ 5
1. Złożone oferty są rozpatrywane przez Komisję Konkursową w składzie:
- Stanisław Szeliga,
- Maria Ligęza,
- Nina Warpecha
- Józef Tazik
2. Przy rozpatrywaniu ofert Komisja Konkursowa kieruje się następującymi
kryteriami:
a) merytorycznymi (skala ocen 0-5):
- ilość osób objętych realizacją zadania,
- atrakcyjność oferty pod względem sposobu realizacji zadania,
- wpływ realizacji projektu na wzbogacenie oferty Gminy w zakresie
przeciwdziałania alkoholizmowi,
- znaczenie projektu dla podniesienia poziomu oferty skierowanej dla osób
uzależnionych i ich rodzin,
b) finansowymi (skala ocen 0-5):
- budżet projektu, w tym rzetelność przedłożonego planu rzeczowo-finansowego
i zasadność wydatkowania środków, stosunek planowanych nakładów do
zamierzonych efektów i celów, źródła finansowania,
- odpłatny i nieodpłatny zakres wykonania zadania.
c) organizacyjnym (skala ocen 0-5):
- rzetelność i realność przedstawionego harmonogramu prac,
- posiadane doświadczenie, referencje i rekomendacje, zasoby kadrowe, rzeczowe,
- dotychczasowe, udokumentowane dokonania wnioskodawcy,
3. Ocena końcowa danej oferty jest sumą punktów wystawionych przez osoby
oceniające tę ofertę (maksymalnie 60 punktów).
4. Oferty, które nie obejmują zadań z dziedziny rozwiązywania problemów
alkoholowych oraz o łącznej ocenie mniejszej od 35 punktów zostaną odrzucone.
5. Komisja konkursowa przedstawi Wójtowi Gminy propozycje przyznania dotacji
uwzględniając wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację
zadań, ich liczbę w terminie 3 dni od dnia rozpatrzenia wniosków w formie
protokołu.
6. Decyzję o wyborze ofert i udzieleniu dotacji ostatecznie podejmie Wójt
w drodze odrębnego zarządzenia.
7. Zarządzenie Wójta o wynikach konkursu ofert jest podstawą do zawarcia
pisemnej umowy ze zleceniobiorcą – podmiotem, którego oferta została wybrana
w konkursie. Umowa określa zakres i warunki realizacji zadania publicznego.
8. Od zarządzenia Wójta w sprawie wyboru ofert i udzieleniu dotacji nie stosuje się
trybu odwołania.
§ 6
Wzór oferty, umowa i sprawozdanie stanowią załączniki nr 1, 2, 3 do zarządzenia.
§ 7
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania