Od 1 września w Gimnazjum nr 3 w Klikuszowej odbywają zajęcia w ramach projektu „Dziś moja szkoła – jutro moja przyszłość” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Uczniowie badają stan wód Klikuszowej i Lasku w ramach fakultetu
BADAMY ŚWIAT OD ŚRODKA
Uczniowie na kółkach: językowych, artystycznych, dziennikarskim, informatycznym rozwijają swoje zainteresowania i talenty. Na fakultetach matematyczno- przyrodniczych uczą się odpowiedzialności za stan środowiska naturalnego, doskonalą umiejętności: logicznego myślenia, obserwacji i rozumienia procesów fizycznych i chemicznych.
Uczniowie podczas spotkania ze studentami ze szkół wyższych w ramach SZKOLNEGO OŚRODKA KARIERY
Wiele zajęć w ramach fakultetów organizowanych jest w terenie, np.: uczestnicy zajęć: Gimnazjalny geograf oraz Kuźnia Biologicznej Wiedzy wzięli udział w wycieczce na torfowisko Baligówka, gdzie zapoznali się z roślinnością i glebą torfowiskową oraz do rezerwatu przyrody Rogoźnicka Skałka w celu obejrzenia niezwykłych okazów skamieniałości z okresu jurajskiego. Szkolny Ośrodek Kariery zorganizował wyjazdy uczniów klas trzecich do Powiatowego Urzędu Pracy w celu zapoznania się z problemem bezrobocia w naszym regionie.
Uczestnicy fakultetu chemicznego Badamy świat od środka dokonali poboru wody na terenie Klikuszowej i Lasku, następnie zbadali próbki w szkolnym laboratorium i określili ich fizyczne właściwości, natomiast 3 listopada na Wydziale Chemii Uniwersytetu Jagiellońskiego wzięli udział w pokazie doświadczeń chemicznych dotyczących sposobów otrzymywania, spalania i zachowania różnych substancji.
Uczniowie na zajęciach w ramach fakultetu GIMNAZJALNY GEOGRAF iKUŹNIA BIOLOGICZNEJ WIEDZY
4 listopada w całodniowej wycieczce do Krakowa wzięli udział uczniowie klas drugich, którzy mieli okazję ( niektórzy pierwszy raz w życiu) zobaczyć znany krakowski Teatr im. Juliusza Słowackiego oraz obejrzeć " na żywo" sztukę Moliera "Chory z urojenia’’. W roli "chorego" wystąpił popularny aktor Andrzej Grabowski , dzięki czemu spektakl był dla naszej młodzieży jeszcze bardziej atrakcyjny. Drugim ważnym etapem wycieczki było zwiedzanie Zamku Królewskiego na Wawelu: reprezentacyjnych Komnat Królewskich, Katedry Wawelskiej oraz krypt grobów królewskich.
Miłośnicy kółek: historycznego i teatralnego przygotowują okolicznościowe występy dla całej społeczności szkolnej: i tak z okazji Święta Niepodległości kółko historyczne poprowadziło specyficzną lekcję historii w formie poetycko- muzycznego montażu z pięknymi szopenowskimi mazurkami w tle, co stworzyło klimat skupienia uwagi na treściach historycznych oraz budziło coraz rzadsze wśród uczniów uczucia patriotyczne... W programie artystycznym kółka teatralnego znalazły się dwa skrajnie różne przedstawienia: w Święto Edukacji Narodowej „teatr” wystawił skecze, które do łez rozbawiły publiczność, natomiast w Poranku z poezją ks. Jana Twardowskiego refleksyjne wiersze, tematycznie związane z dniem Wszystkich Świętych, wprowadziły wszystkich obecnych w atmosferę zadumy i zamyśleń nad życiem i śmiercią.
Kółko dziennikarskie ogłasza konkurs na najsympatyczniejszego gimnazjalistę
Inne formy zajęć prowadzonych w ramach ”projektu” to: spotkania uczniów klas trzecich z absolwentami naszego gimnazjum a aktualnie studentami uczelni krakowskich w ramach Szkolnego Ośrodka Kariery, badania sondażowe uczestników fakultetu "Matematyka w życiu" z uczniami naszej szkoły na temat: wolny czas, moje hobby, ulubiony film, przeprowadzenie konkursu przez kółko dziennikarskie na najsympatyczniejszą gimnazjalistkę i najsympatyczniejszego gimnazjalistę w szkole. To tylko niektóre z działań, które odbyły się w ostatnich 3 miesiącach.
Koordynator projektu: Lucyna Haza
Theme by Danetsoft and Danang Probo Sayekti inspired by Maksimer