Jesteś tutaj

"Dziś moja szkoła - jutro moja przyszłość", czyli jak korzystamy ze środków unijnych

Od 1 września w Gimnazjum nr 3 w Klikuszowej  odbywają zajęcia w ramach projektu „Dziś moja szkoła – jutro moja przyszłość” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.


Uczniowie badają stan wód Klikuszowej i Lasku w ramach fakultetu
BADAMY ŚWIAT OD ŚRODKA

Uczniowie na kółkach: językowych, artystycznych, dziennikarskim, informatycznym rozwijają swoje zainteresowania i talenty.  Na fakultetach matematyczno- przyrodniczych uczą się odpowiedzialności za stan środowiska naturalnego, doskonalą umiejętności: logicznego myślenia, obserwacji i  rozumienia procesów  fizycznych i chemicznych.


Uczniowie podczas spotkania ze studentami ze szkół wyższych w ramach SZKOLNEGO OŚRODKA KARIERY

Wiele zajęć  w ramach fakultetów organizowanych jest w terenie, np.: uczestnicy zajęć: Gimnazjalny geograf   oraz Kuźnia Biologicznej Wiedzy wzięli udział w  wycieczce na torfowisko Baligówka, gdzie zapoznali się z roślinnością i glebą torfowiskową  oraz  do rezerwatu przyrody Rogoźnicka Skałka w celu obejrzenia  niezwykłych okazów skamieniałości z okresu jurajskiego. Szkolny Ośrodek Kariery  zorganizował wyjazdy uczniów klas trzecich do Powiatowego Urzędu Pracy w celu zapoznania się z  problemem bezrobocia w naszym regionie.

Uczestnicy fakultetu chemicznego Badamy świat od środka dokonali poboru wody na terenie Klikuszowej i  Lasku, następnie zbadali próbki w szkolnym laboratorium i określili ich fizyczne właściwości, natomiast 3 listopada na Wydziale Chemii Uniwersytetu Jagiellońskiego  wzięli  udział w pokazie  doświadczeń chemicznych dotyczących  sposobów otrzymywania, spalania i  zachowania różnych  substancji.


Uczniowie na zajęciach w ramach fakultetu GIMNAZJALNY GEOGRAF iKUŹNIA BIOLOGICZNEJ WIEDZY

4 listopada w całodniowej wycieczce do Krakowa wzięli  udział uczniowie klas drugich, którzy mieli okazję ( niektórzy pierwszy raz w życiu) zobaczyć znany krakowski Teatr  im. Juliusza Słowackiego oraz obejrzeć " na żywo" sztukę Moliera "Chory z urojenia’’. W roli "chorego" wystąpił popularny aktor Andrzej Grabowski , dzięki czemu spektakl był dla naszej młodzieży jeszcze bardziej atrakcyjny. Drugim ważnym etapem wycieczki  było zwiedzanie  Zamku Królewskiego na Wawelu: reprezentacyjnych Komnat Królewskich, Katedry Wawelskiej oraz  krypt  grobów królewskich.

Miłośnicy kółek: historycznego i teatralnego przygotowują okolicznościowe występy dla całej społeczności szkolnej: i tak  z okazji Święta Niepodległości  kółko historyczne poprowadziło specyficzną lekcję historii w formie poetycko- muzycznego  montażu  z pięknymi szopenowskimi mazurkami  w tle, co stworzyło klimat skupienia uwagi na treściach historycznych oraz budziło coraz rzadsze wśród uczniów uczucia patriotyczne...  W programie  artystycznym kółka teatralnego  znalazły  się dwa skrajnie różne przedstawienia:  w Święto Edukacji Narodowej „teatr” wystawił  skecze, które do łez rozbawiły publiczność, natomiast  w Poranku z poezją ks. Jana Twardowskiego refleksyjne wiersze, tematycznie związane z dniem Wszystkich Świętych, wprowadziły wszystkich obecnych w atmosferę  zadumy i zamyśleń nad życiem i śmiercią.


Kółko dziennikarskie ogłasza konkurs na najsympatyczniejszego gimnazjalistę

Inne formy zajęć prowadzonych w ramach ”projektu” to: spotkania uczniów klas trzecich z absolwentami naszego gimnazjum a aktualnie studentami uczelni krakowskich w ramach Szkolnego Ośrodka Kariery,  badania sondażowe uczestników fakultetu "Matematyka w życiu" z uczniami naszej szkoły na temat: wolny czas, moje hobby, ulubiony film, przeprowadzenie konkursu przez kółko dziennikarskie na najsympatyczniejszą gimnazjalistkę i najsympatyczniejszego gimnazjalistę w szkole. To tylko niektóre z działań, które odbyły się w ostatnich 3 miesiącach.

Koordynator projektu: Lucyna Haza

Theme by Danetsoft and Danang Probo Sayekti inspired by Maksimer