W Szkole Podstawowej im. Kazimierza Przerwy – Tetmajera w Łopusznej odbyło się podsumowanie realizowanego przez szkołę projektu edukacyjnego noszącego tytuł "Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy", a współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Głównym celem tego projektu jest wdrożenie elastycznego modelu edukacji, dostosowanego do indywidualnych potrzeb i możliwości uczniów, z wykorzystaniem nowatorskich metod i treści kształcenia. Wieloaspektowe wspieranie rozwoju umysłowego, emocjonalnego, społecznego, fizycznego i motorycznego dzieci rozpoczynających naukę szkolną odbywa się poprzez kształtowanie kompetencji kluczowych w oparciu o teorię inteligencji wielorakich Howarda Gardnera. Podstawowym założeniem realizacji projektu było wyposażenie szkół w środki dydaktyczne o wartości 8.000 złotych, które następnie zlokalizowano w tzw. Dziecięcych Ośrodkach Zainteresowań. Przedsięwzięcie to ma być realizowane w klasach I przez trzy kolejne lata (w ciągu 6 miesięcy podczas zajęć programowych oraz 50 godzin zajęć pozalekcyjnych). Przed przystąpieniem do realizacji projektu nauczyciele są szkoleni przez edukatorów, którzy również monitorują pracę w okresie jego wdrażania. Ostatni etap pracy z uczniami zakończony jest prezentacją wg pomysłu nauczyciela.
Na uroczystości klasy II zgromadzili się zaproszeni goście: uczniowie z klasy I oraz dzieci z oddziału przedszkolnego ( będą one w następnej kolejności realizować projekt), rodzice oraz przedstawiciele władz oświatowych: Pani wizytator Alicja Sienkowiec i samorządowych: Pani Sekretarz Gminy Nowy Targ Maria Ligęza. Uczniowie zaprezentowali program artystyczny będący swoistym podsumowaniem realizowanego przez nich, a opracowanego przez wychowawcę klasy Panią Grażynę Rogal programu autorskiego: „Popatrzcie , jak piękna jest nasza mała ojczyzna”. Z przedstawionej inscenizacji oraz prezentacji multimedialnej wynika, że uczniowie odbywali wycieczki po okolicy, uczestniczyli w zajęciach muzealnych, spotkaniach z ciekawymi ludźmi, przedstawieniach teatralnych. Dzięki tym zajęciom dzieci dowiedziały się wielu ciekawostek z życia ludzi mieszkających w Łopusznej, bliżej poznały swoją okolicę, zwłaszcza zabytki, utrwalały swoje umiejętności dydaktyczno – poznawcze, dostrzegały piękno otaczającej przyrody, nauczyły się nowych gier, zabaw, piosenek, bajek. Uśmiechnięte buzie dzieci najlepiej świadczą o tym, że realizowany projekt przyniósł spodziewane efekty. Najbardziej jednak było żal klasie II, kiedy wszystkie środki dydaktyczne musiała przekazać klasie I, która już wkrótce przystąpi do pracy z własnym programem.
Theme by Danetsoft and Danang Probo Sayekti inspired by Maksimer