1 września Administracja Podatkowa uruchamia centra obsługi. To nowe udogodnienie, dzięki któremu podatnicy będą mogli załatwić swoje sprawy nie tylko we własnym urzędzie, ale zrobią to także w wybranych miejscach na terenie całego kraju. Ponadto w centrach, oprócz spraw podatkowych, będzie można złożyć wybrane dokumenty z obszaru ZUS i akcyzy. Centrum obsługi powstanie w Urzędzie Skarbowym w Nowym Targu i będzie jednym z 50 w kraju.
Dotychczas podatnik mógł załatwiać sprawy tylko w swoim urzędzie skarbowym, w zależności od miejsca zamieszkania lub siedziby firmy. Było to szczególnie uciążliwe dla tych, którzy pracują lub studiują z dala od domu. Uzyskanie np. zaświadczenia wymagało nawet kilkusetkilometrowej podróży. Od września wystarczy wizyta w jednym z 50 centrów obsługi.
W centrach obsługi pracownicy Administracji Podatkowej będą przyjmować podania i deklaracje, wydawać zaświadczenia, informować podatników
o ich prawach i obowiązkach. Dodatkowo będzie można załatwić sprawy związane z rejestracją w Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej (CEIDG) i obsługą systemu e-PUAP.
Centra ułatwią przedsiębiorcom, szczególnie tym najmniejszym, dostęp do usług Administracji Podatkowej, Służby Celnej oraz Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Oprócz spraw realizowanych dotychczas przez urzędy skarbowe przedsiębiorcy będą mogli m.in.:
Na samodzielnych stanowiskach komputerowych w centrach obsługi podatnicy będą mieli dostęp do Portalu Podatkowego Ministerstwa Finansów, e-PUAPu oraz zarejestrują działalność gospodarczą.
Sposób działania centrów będzie zestandaryzowany, co oznacza, że podatnicy w każdym z nich będą mogli skorzystać z takich samych rozwiązań i być obsłużeni według jednakowych standardów. W Małopolsce oprócz centrum obsługi w Urzędzie Skarbowym w Nowym Targu powstaną jeszcze 3 centra obsługi zlokalizowane w Urzędzie Skarbowym w Bochni, w Drugim Urzędzie Skarbowym w Tarnowie i w Urzędzie Skarbowym Kraków Nowa Huta.
Centra obsługi to jedno z wielu nowych rozwiązań wdrażanych w ramach Systemu Obsługi i Wsparcia Podatnika. W przyszłości planowane jest utworzenie kolejnych centrów oraz ciągły rozwój świadczonych przez nie usług.
Więcej informacji udziela:
Jolanta Giłka
Nr telefonu: +48 18 26 30 440
Theme by Danetsoft and Danang Probo Sayekti inspired by Maksimer