Polska-Nowy Targ: Sieć telekomunikacyjna
2013/S 207-358314
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Rozstrzygnięcie z dn. 13.02.2014r.
Dyrektywa 2004/18/WE
Sekcja I: Instytucja zamawiająca
I.1)Nazwa, adresy i punkty kontaktowe
Gmina Nowy Targ
ul. Bulwarowa 9
Osoba do kontaktów: Beata Szewczyk, Krzysztof Łapsa, Krzysztof Fudala
34-400 Nowy Targ
POLSKA
Tel.: +48 182614107
E-mail: przetargi@ugnowytarg.pl
Faks: +48 182662152
Adresy internetowe:
Ogólny adres instytucji zamawiającej: http://www.ugnowytarg.pl
Więcej informacji można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
Specyfikacje i dokumenty dodatkowe (w tym dokumenty dotyczące dialogu konkurencyjnego oraz dynamicznego systemu zakupów) można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
I.2)Rodzaj instytucji zamawiającej
Organ władzy regionalnej lub lokalnej
I.3)Główny przedmiot lub przedmioty działalności
Ogólne usługi publiczne
I.4)Udzielenie zamówienia w imieniu innych instytucji zamawiających
Instytucja zamawiająca dokonuje zakupu w imieniu innych instytucji zamawiających: nie
Sekcja II: Przedmiot zamówienia
II.1)Opis
II.1.1)Nazwa nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą:
Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu w Gminie Nowy Targ.
II.1.2)Rodzaj zamówienia oraz lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług
Dostawy
Główne miejsce lub lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług: Gmina Nowy Targ.
Kod NUTS PL215
II.1.3)Informacje na temat zamówienia publicznego, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów (DSZ)
Ogłoszenie dotyczy zamówienia publicznego
II.1.4)Informacje na temat umowy ramowej
II.1.5)Krótki opis zamówienia lub zakupu
Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa realizacja projektu pn. ”Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu w Gminie Nowy Targ”.
1.Przedmiotem zamówienia jest:
1.1 zaprojektowanie, dostawa, zainstalowanie i uruchomienie systemu bezprzewodowej sieci szerokopasmowej,
1.2 dostawa, zainstalowanie i uruchomienie we wskazanych przez Zamawiającego wybranych gospodarstwach domowych zestawów komputerowych i podłączenie ich z wykorzystaniem wykonanej sieci szerokopasmowej na terenie Gminy Nowy Targ,
1.3 świadczenie usług Operatora Wykonawczego, wymienionych poniżej,
1.4. organizacja szkoleń z zakresu obsługi komputera dla użytkowników.
2. Podstawowy zakres prac obejmuje:
2.1 zaprojektowanie, dostawę, zainstalowanie i uruchomienie urządzeń stacji bazowych wraz z zapewnieniem technicznego łącza do sieci Internet,
2.2 dostawę, zainstalowanie i uruchomienie urządzeń stacji abonenckich,
2.3 dostawę i uruchomienie 70 zestawów komputerowych w 70 gospodarstwach domowych oraz 20 zestawów komputerowych w 4 jednostkach podległych,
2.4 wykonanie dokumentacji powykonawczej,
2.5 przygotowanie i uzyskanie w imieniu Zamawiającego wszystkich wymaganych pozwoleń i decyzji niezbędnych do uruchomienia sieci wraz z poniesieniem kosztów i opłat ich pozyskania,
2.6 świadczenie usług Operatora Wykonawczego polegających na:
2.6.1 Zakup hurtowego dostępu do Internetu oraz dostarczenie go za pośrednictwem wybudowanej do tego celu infrastruktury telekomunikacyjnej stworzonej w ramach realizowanego Projektu „Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu w Gminie Nowy Targ” do 4 (czterech) jednostek organizacyjnych Gminy Nowy Targ oraz dla 70 (siedemdziesięciu) uprawnionych gospodarstw domowych w okresie realizacji projektu,
Parametry łącza powinna spełniać następujące minimalne wymagania:
- szybkość łącza internetowego do użytkownika indywidualnego min: 2 Mb/s,
- szybkość łącza internetowego od użytkownika indywidualnego min: 1 Mb/s,
- szybkość łącza internetowego do użytkownika będącego jednostką organizacyjną min: 4 Mb/s,
- szybkość łącza internetowego od użytkownika będącego jednostką organizacyjną min: 2 Mb/s,
2.6.2 utrzymanie przęseł radioliniowych pracujących w paśmie licencjonowanym wraz z ponoszeniem kosztów związanych z utrzymaniem płatnych kanałów niezbędnych do ich prawidłowego funkcjonowania,
2.6.3 kontrolę i bieżące serwisowanie wydanych zestawów komputerowych w zakresie sprzętu, oprogramowania, oplombowania zestawów, czas usunięcia usterek i uszkodzeń – poniżej 48 h; wykonanie corocznych przeglądów sprzętu komputerowego dostarczonego do uczestników projektu tj. co najmniej dwóch w odstępach co najmniej 8 miesięcy pomiędzy sobą - zgodnie z informacją zapisaną w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia,
2.6.4 podejmowanie działań zmierzających do odzyskania sprzętu w razie nieprawidłowego użytkowania przez odbiorców końcowych,
2.6.5 świadczenia usługi pomocy technicznej dla uczestników projektu rozumianej jako przyjmowanie zgłoszeń awarii oraz rozwiązywanie problemów z dostarczonym w ramach niniejszego postępowania sprzętu komputerowego, oprogramowania, usługi dostępu do Internetu w tym:
- telefonicznego przyjmowania zgłoszeń awarii w okresie obowiązywania umowy poprzez dedykowaną bezpłatną linię typu 0800 lub za pośrednictwem numeru kontaktowego stacjonarnego, w dni robocze tj. od poniedziałku do piątku w godzinach od 8-18,
- obsługę zgłoszeń awarii wysłanych przez uczestników projektu za pośrednictwem formularza na stronie internetowej lub wysłanego pod wskazany przez wykonawcę adres e-mail,
- rozwiązywanie problemów ze sprzętem komputerowym i oprogramowaniem w siedzibie użytkownika, telefonicznie lub mailowo,
- rozwiązywanie problemów z dostępem do Internetu w siedzibie użytkownika lub telefonicznie,
- prowadzeniu elektronicznej ewidencji zgłoszeń serwisowych,
- monitorowanie procesu realizacji przez producenta sprzętu komputerowego obsługi gwarancyjnej,
- konsultacji oraz pomocy w dalszej rozbudowie, przebudowie i modernizacji infrastruktury;
2.6.6 nadzór nad prawidłowym korzystaniem z sygnału internetowego (przeciwdziałanie nieuprawnionemu korzystaniu z sygnału),
2.6.7 administrowanie podległą infrastrukturą techniczną w tym:
- bieżąca kontrola ewentualnych nadużyć,
- bieżące utrzymanie łączy internetowych (remonty, modernizacja, naprawa),
- bieżącym monitorowaniu infrastruktury i wykrywaniu awarii,
- bieżącym usuwaniu awarii w ciągu maksymalnie 48 godzin, zaś w przypadku urządzeń aktywnych stanowiących wyposażenie Centrum Zarządzania siecią - 8 godzin,
- w przypadku awarii urządzeń podlegającym gwarancji producenta/dystrybutora monitorowanie procesu wymiany/naprawy sprzętu lub egzekwowanie od producenta otrzymania urządzeń zastępczych na czas naprawy w celu zachowania ciągłości pracy sieci,
- nieodpłatną deinstalację uszkodzonych elementów systemu teleinformatycznego oraz jeżeli zaistnieje takowa potrzeba wysłanie uszkodzonych elementów do producenta lub przedstawiciela serwisu oraz ich ponowną instalację (ewentualne koszty naprawy, wysyłki lub zakupu nowych urządzeń pokrywa Zamawiający),
- wymiana lub naprawa uszkodzonych elementów pasywnych tj. okablowania, masztów, uchwytów itp., których uszkodzenie wynikło z przyczyn eksploatacyjnych a nie z powodu osób trzecich lub sił wyższych,
- sporządzaniu okresowych raportów obciążenia infrastruktury sieciowej (punktów dostępowych WiFi oraz innych urządzeń),
- aktualizacji oprogramowania urządzeń sieciowych,
- okresowej konserwacji elementów i urządzeń infrastruktury sieciowej,
- zapisywaniu zdarzeń systemowych (logowanie zdarzeń) i archiwizacji danych, prowadzeniu i bieżącej aktualizacji dokumentacji technicznej sieci;
2.6.8 instalowanie i konfigurowanie infrastruktury teleinformatycznej wykonanej w technologii bezprzewodowej, w sytuacjach nieobjętych gwarancją producenta, rozumianych jako wykonywanie prac instalacyjnych elementów sieci (w tym również w następstwie np. przeniesień urządzeń do innego beneficjenta ostatecznego, lub podłączenie nowego beneficjenta ostatecznego) oraz przeprogramowanie/rekonfiguracja niezbędnych urządzeń aktywnych sieci teleinformatycznej na potrzeby prawidłowości transmisji danych. W przypadku zmiany lokalizacji instalacji łącza internetowego oraz zestawu komputerowego Wykonawca na wniosek Zamawiającego przeniesie usługę dostępu do Internetu we wskazane miejsce na terenie Gminy Nowy Targ. Czynność tę Wykonawca wykona w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia zgłoszenia. Cena wyrażona w ofercie obejmować będzie koszt dokonania takich przeniesień,
2.6.9 doradztwo w opracowywaniu miesięcznego zapotrzebowania na środki finansowe, wynikającego z harmonogramu rzeczowo finansowego realizacji prac, do 2-go dnia miesiąca, sprawowanie bieżącej kontro¬li poniesionych kosztów oraz opracowywanie i przekazywanie Zamawiającemu sprawozdań miesięcz¬nych z wykonanego zakresu rzeczowo - finansowego robót,
2.6.10 doradztwo w sporządzaniu wniosków o płatność na podstawie harmonogramów rzeczowo-finansowych, kontrola i aktualizacja harmonogramów rzeczowo-finansowych, kontrola i pomoc dla Zamawiającego w opisywaniu i księgowaniu dokumentów, sporządzanie pism do Władzy Wdrażającej na prośbę Zamawiającego,
2.6.11 dokonywanie analizy wykorzystania środków finansowych i bieżące informowanie Zamawiającego o ewentualnych zagrożeniach w realizacji projektu w stosunku do harmonogramu,
2.6.12 pisemne opracowywanie - na żądanie Zamawiającego - informacji techniczno- ekonomicznych, dotyczących realizowanej inwestycji,
2.6.13 przybycie na każde wezwanie Zamawiającego na miejsce realizowania projektu, niezależnie od ilości odbytych wizytacji,
2.6.14 nadzorowanie procesu przyjęcia środków trwałych do użytkowania,
2.6.15 nadzór prawny nad projektem w aspekcie prawa gospodarczego oraz prawa autorskiego,
2.6.16 uczestniczenie w czynnościach odbioru końcowego projektu poprzez uczestnictwo w odbiorze końcowym,
2.7 organizacja szkoleń z zakresu obsługi komputera dla użytkowników - 114 osób oraz zapewnienia dla każdego uczestnika szkolenia materiałów szkoleniowych w formie skryptu obejmującego tematykę szkolenia oraz materiałów papierniczych (notatnik formatu A5, długopis), poczęstunku.
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 8 do SIWZ.
4. Dostarczony sprzęt i oprogramowanie muszą być dopuszczone do obrotu na terenie Polski i posiadać wymagane certyfikaty i poświadczenia polskie lub Unii Europejskiej.
5. Użyte do realizacji zamówienia urządzenia, materiały muszą być nowe (rok produkcji nie wcześniej niż I kwartał 2013).
6. Wykonawca zobowiąże się do udzielenia gwarancji w okresach i na zasadach opisanych w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia, w przypadku wyboru jego oferty.
II.1.6)Wspólny Słownik Zamówień (CPV)
32412100, 32418000, 32420000, 32422000, 32424000, 48200000, 51300000, 30213000, 32412110, 72400000, 72720000, 72611000, 80533100
II.1.7)Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)
Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych (GPA): nie
II.1.8)Części
To zamówienie podzielone jest na części: nie
II.1.9)Informacje o ofertach wariantowych
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie
II.2)Wielkość lub zakres zamówienia
II.2.1)Całkowita wielkość lub zakres:
II.2.2)Informacje o opcjach
Opcje: nie
II.2.3)Informacje o wznowieniach
Jest to zamówienie podlegające wznowieniu: nie
II.3)Czas trwania zamówienia lub termin realizacji
Rozpoczęcie 19.1.2014. Zakończenie 31.10.2015
Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
III.1)Warunki dotyczące zamówienia
III.1.1)Wymagane wadia i gwarancje:
1. Wymagania dotyczące wadium.
1.1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 20 000,00 PLN (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych 00/100 PLN).
1.2. Wadium należy wnieść w terminie do dnia 02.12.2013r. do godz. 1200.
1.3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
- pieniądzu: przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego:
Bank Ochrony Środowiska S.A. o/Nowy Targ
nr konta: 26 1540 1115 2043 6050 1844 0002
z dopiskiem: wadium - „Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu w Gminie Nowy Targ”
- poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
- gwarancjach bankowych;
- gwarancjach ubezpieczeniowych;
- poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.).
1.4. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
1.5. Wadium wnoszone w innej formie niż pieniądz należy złożyć u Zamawiającego w Urzędzie Gminy Nowy Targ, ul. Bulwarowa 9, pok. nr 16 (w Kasie Urzędu Gminy Nowy Targ). Zaleca się, aby kopię dokumentu potwierdzoną za zgodność z oryginałem dołączyć do oferty.
1.6. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium na okres związania ofertą.
1.7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy pzp. 1.8. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano.
1.9. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
1.10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.
1.11. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.
1.12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy pzp, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.
1.13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:
- odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
- nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wyko¬nania umowy;
- zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
2. Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
2.1. Wykonawca zobowiązany jest wnieść zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 5 % ceny ofertowej.
2.2. Zabezpieczenie może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub w kilku następujących formach:
- pieniądzu;
- poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym;
- gwarancjach bankowych;
- gwarancjach ubezpieczeniowych;
- poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
2.3. Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu Wykonawca wpłaca przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego:
Bank Ochrony Środowiska S.A. o/Nowy Targ
nr konta: 26 1540 1115 2043 6050 1844 0002
2.4. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu Wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia.
2.5. Jeżeli zabezpieczenie wniesiono w pieniądzu, Zamawiający przechowuje je na oprocentowanym rachunku bankowym. Zamawiający zwraca zabezpieczenie wniesione w pieniądzu z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszt prowadzenia tego rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy Wykonawcy.
2.6. W trakcie realizacji umowy Wykonawca może dokonać zmiany formy zabezpieczenia na jedną lub kilka form, o których mowa w pkt 16.2 SIWZ. Zmiana formy zabezpieczenia jest dokonywana z zachowaniem ciągłości zabezpieczenia i bez zmniejszenia jego wysokości.
2.7. Zamawiający zwraca zabezpieczenie w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez Zamawiającego za należycie wykonane. Kwota pozostawiona na zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi za wady nie może przekraczać 30 % wysokości zabezpieczenia. Kwota, o której mowa w art. 151 ust. 2 ustawy pzp, jest zwracana nie później niż w 15. dniu po upływie okresu rękojmi za wady.
III.1.2)Główne warunki finansowe i uzgodnienia płatnicze i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów je regulujących:
Wynagrodzenie za wykonanie systemu bezprzewodowej sieci szerokopasmowej oraz dostawę komputerów i przeprowadzenie szkoleń dla grup odbiorców końcowych będzie płatne jednorazowo, po wykonaniu tych części przedmiotu zamówienia, i potwierdzeniu prawidłowości ich wykonania przez Zamawiającego (protokoły odbioru), przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę w terminie 14 dni od dnia otrzymania prawidłowo wystawionej faktury VAT przez Wykonawcę.
Wynagrodzenie za realizację obowiązków Operatora Wykonawczego będzie płatne w miesięcznych ratach, stanowiących iloraz tej kwoty i ilości miesięcy realizacji obowiązków Operatora Wykonawczego, przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę w terminie 14 dni od dnia otrzymania faktury wystawionej przez Wykonawcę.
III.1.3)Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunki określone w pkt 5.2 SIWZ winien spełniać jeden Wykonawca lub wszyscy Wykonawcy wspólnie, natomiast warunki dotyczące braku przesłanek do wykluczenia Wykonawcy z postępowania (zgodnie z art. 24 ust. 1 ustawy pzp) winien spełniać każdy z Wykonawców oddzielnie.
III.1.4)Inne szczególne warunki
Wykonanie zamówienia podlega szczególnym warunkom: nie
III.2)Warunki udziału
III.2.1)Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy pzp, należy przedłożyć:
1. Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia - załącznik nr 5 do SIWZ.
2. Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy pzp, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
3. Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
4. Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
5. Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy pzp, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
6. Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy pzp, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
7. Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy pzp, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
8. Lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. Nr 50, poz. 331, z późn. zm.) albo informacja o tym, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej - zał. nr 6 do SIWZ.
Jeżeli, w przypadku wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5-8, 10 i 11 ustawy pzp, mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania, dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 5-8, 10 i 11 ustawy pzp, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, z tym że w przypadku gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń - zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób lub przed notariuszem.
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu o którym mowa w pkt 6.2.2 SIWZ, przedkłada dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu o którym mowa w pkt 6.2.3 i pkt 6.2.4 SIWZ, przedkłada dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu o którym mowa w pkt 6.2.6 SIWZ, przedkłada dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu o którym mowa w pkt 6.2.5 i pkt 6.2.7 SIWZ, przedkłada zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8, 10 i 11 ustawy pzp - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.\
Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 6.3 SIWZ, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem.
III.2.2)Zdolność ekonomiczna i finansowa
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy pzp, należy przedłożyć:
1. Opłacona polisa, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia,
2. Informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzająca wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawiona nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej. Warunek będzie uznany za spełniony poprzez:
- posiadanie polisy lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę co najmniej 500 000 PLN.
- posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej do bieżącego finansowania zadania na kwotę nie niższą niż 800 000,00 PLN.
III.2.3)Kwalifikacje techniczne
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów:
W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy pzp, należy przedłożyć:
1. Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, określonych w art. 22 ust. 1 ustawy pzp - załącznik nr 1 do SIWZ,
2. Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie - załącznik nr 3 do SIWZ.
3. Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - załącznik nr 4 do SIWZ.
4. Dostarczony sprzęt i oprogramowanie muszą posiadać deklarację CE. Należy dołączyć do oferty dokumenty potwierdzające spełnienie wymogu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki:
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy złożą oświadczenie o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy pzp,
Zamawiający uzna warunek poniższy za spełniony poprzez złożenie przez Wykonawcę oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.
Wykonawca musi być operatorem telekomunikacyjnym posiadającym uprawnienia przedsiębiorcy telekomunikacyjnego upoważniające do wykonywania działalności telekomunikacyjnej w rozumieniu Prawa telekomunikacyjnego, zarejestrowanym w Urzędzie Komunikacji Elektronicznej w zakresie co najmniej jako operator sieci telekomunikacyjnej, usługi telekomunikacyjnej lub udogodnień towarzyszących:
Świadczenie usług telekomunikacyjnych:
- usługa transmisji danych
- usługa zapewniania dostępu do sieci Internet
- usługa telekomunikacyjna sprzedawana we własnym imieniu i na własny rachunek, wykonywana przez innego dostawcę usług transmisja danych
- usługa telekomunikacyjna sprzedawana we własnym imieniu i na własny rachunek, wykonywana przez innego dostawcę usług zapewnienie dostępu do sieci Internet,
2.Zamawiający wymaga legitymowania się wiedzą i doświadczeniem poprzez:
2.1. wykonanie dwóch zamówień obejmujących: budowę sieci szerokopasmowej w technologii bezprzewodowej (WiFi lub/i WiMAX lub/i LMDS lub/i LTE), przy czym przynajmniej jedno z zamówień winno być o wartości nie mniejszej niż 450.000,00 PLN brutto.
Sieć szerokopasmowa, o której mowa wyżej, winna obejmować:
- przynajmniej 10 sztuk stacji dostępowych pracujących w technologii bezprzewodowej,
- przynajmniej 50 sztuk punktów dostępowych (bezprzewodowych),
- przynajmniej 20 sztuk zarządzalnych przełączników sieci LAN,
- routera brzegowego posiadającego funkcjonalności firewall'a, antywirusa, antyspam oraz kontroli treści,
- systemów podtrzymania zasilania UPS,
- systemu zarządzania siecią bezprzewodową.
2.2. wykonanie dwóch zamówień obejmujących dostawę min. 50 zestawów komputerowych wraz z drukarkami, wraz z instalacją tych zestawów, przy czym przynajmniej jedno z zamówień winno być o wartości nie mniejszej niż 250.000,00 PLN brutto.
Zamawiający uzna jednocześnie za spełnienie warunków opisanych w pkt 1 i 2 w przypadku, gdy Wykonawca wykaże się wykonaniem dwóch zamówień, gdzie w ramach danego zamówienia jego przedmiot obejmował łącznie budowę sieci o charakterystyce opisanej w pkt 1 i dostawę min. 50 zestawów komputerowych wraz z drukarkami, wraz z instalacją tych zestawów, przy założeniu że przynajmniej jedno z takich zamówień winno być o wartości nie mniejszej niż 700.000,00 PLN brutto.
2.3. realizację co najmniej dwóch usług spełniających łącznie następujące warunki:
a) serwisowanie infrastruktury teleinformatycznej bazującej na technologii bezprzewodowej, składającej się z co najmniej z 6 punktów dostępowych typu punkt-wielopunkt,
b) serwisowanie sprzętu komputerowego będącego w użytkowaniu przez min. 50 użytkowników,
c) obsługa awarii sieci urządzeń aktywnych w trybie Gwarancji Świadczenia Usług (SLA) o parametrach: maksymalnie 24 godziny na usunięcie awarii w sieci bezprzewodowej oraz zapewnienie czasu reakcji serwisu na zgłoszenie (usterki, awarii) maksymalnie do 20 godzin od momentu jej zgłoszenia.
2.4. realizację co najmniej jednej usługi w zakresie przeprowadzenia szkolenia w z zakresu podstaw obsługi komputera dla co najmniej 90 osób.
3. Zamawiający uzna warunek dotyczący dysponowania potencjale, technicznym za spełniony poprzez złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.
Ze względu na złożoność projektu, Zamawiający wymaga, aby wykonawca dysponował zespołem składającym się z minimum 4 osób (w tym lider) pełniących następujące funkcje:
a) Lider zespołu posiada następujące kwalifikacje: wykształcenie wyższe, oraz co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego dotyczącego zarządzania realizacją przedsięwzięć teleinformatycznych o wartości nie mniejszej niż 800.000 PLN brutto.
b) Ekspert ds. zarządzania projektem - przynajmniej dwiema osobami, które mogą potwierdzić swoje kwalifikacje certyfikatami dokumentującymi doświadczenie i wiedzę w zarządzaniu projektami.
c) Ekspert ds. sieci bezprzewodowej posiadający kwalifikację do konfiguracji kontrolera WLAN i bezprzewodowych punktów dostępowych posiadającą certyfikat wystawiony przez producenta tych urządzeń potwierdzający wiedzę w zakresie instalacji i konfiguracji urządzeń.
d) Ekspert ds. technicznych posiadający kwalifikację do konfiguracji przełączników sieci LAN, posiadającą certyfikat na wystawiony przez producenta tych urządzeń potwierdzający wiedzę w zakresie instalacji i konfiguracji urządzeń.
e) Ekspert ds. rozliczeń finansowych projektów współfinansowanych przez Unię Europejską, posiadający następujące kwalifikacje: wykształcenie co najmniej wyższe, oraz co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w rozliczaniu projektów unijnych oraz ukończenie co najmniej jednego kursu z rozliczania projektów ze środków unijnych
f) Ekspert ds. prawnych, posiada następujące kwalifikacje: wykształcenie co najmniej wyższe prawnicze w kierunku prawo, oraz nie mniej niż 3 lat doświadczenia zawodowego w zakresie świadczenia pomocy prawnej związanej z prawem autorskim i prawami pokrewnymi oraz prawem gospodarczym.
g) Ekspert ds. szkoleń, posiada następujące kwalifikacje: wykształcenie wyższe oraz co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego na stanowisku związanym z prowadzeniem szkoleń z zakresu obsługi komputera i dostępu do Internetu.
III.2.4)Informacje o zamówieniach zastrzeżonych
III.3)Specyficzne warunki dotyczące zamówień na usługi
III.3.1)Informacje dotyczące określonego zawodu
III.3.2)Osoby odpowiedzialne za wykonanie usługi
Sekcja IV: Procedura
IV.1)Rodzaj procedury
IV.1.1)Rodzaj procedury
Otwarta
IV.1.2)Ograniczenie liczby wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert lub do udziału
IV.1.3)Zmniejszenie liczby wykonawców podczas negocjacji lub dialogu
IV.2)Kryteria udzielenia zamówienia
IV.2.1)Kryteria udzielenia zamówienia
Najniższa cena
IV.2.2)Informacje na temat aukcji elektronicznej
Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
IV.3)Informacje administracyjne
IV.3.1)Numer referencyjny nadany sprawie przez instytucję zamawiającą:
GPI.271.3.3.2013
IV.3.2)Poprzednie publikacje dotyczące tego samego zamówienia
nie
IV.3.3)Warunki otrzymania specyfikacji, dokumentów dodatkowych lub dokumentu opisowego
Dokumenty odpłatne: nie
IV.3.4)Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
2.12.2013 - 12:00
IV.3.5)Data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału zakwalifikowanym kandydatom
IV.3.6)Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
polski.
IV.3.7)Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą
w dniach: 60 (od ustalonej daty składania ofert)
IV.3.8)Warunki otwarcia ofert
Data: 2.12.2013 - 14:00
Miejscowość:
Urząd Gminy Nowy Targ, ul. Bulwarowa 9, 34-400 Nowy Targ, pok. 13.
Osoby upoważnione do obecności podczas otwarcia ofert: nie
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
VI.1)Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia
Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: nie
VI.2)Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak
Podać odniesienie do projektu (projektów) i/lub programu (programów): Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.
VI.3)Informacje dodatkowe
Możliwa jest zmiana terminu wykonania zadania przy zaistnieniu okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, a które wpływają na termin jego realizacji. Szczegółowe warunki wprowadzenia zmian przewiduje projekt umowy stanowiący załącznik do SIWZ. Zamawiający może unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane.
VI.4)Procedury odwoławcze
VI.4.1)Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze
Krajowa Izba Odwoławcza
ul. Postępu 17a
02-676 Warszawa
POLSKA
Tel.: +48 224587801
Faks: +48 224587800
VI.4.2)Składanie odwołań
Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań: 1.1. Środki ochrony prawnej przysługują Wykonawcy, a także innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu danego zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy pzp.
1.2. Środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia o zamówieniu oraz specyfikacji istotnych warunków zamówienia przysługują również organizacjom wpisanym na listę, o której mowa w art. 154 pkt 5 ustawy pzp.
1.3. Odwołanie przysługuje wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy pzp czynności Zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której Zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy.
1.4. Odwołanie powinno wskazywać czynność lub zaniechanie czynności Zamawiającego, której zarzuca się niezgodność z przepisami ustawy pzp, zawierać zwięzłe przedstawienie zarzutów, określać żądanie oraz wskazywać okoliczności faktyczne i prawne uzasadniające wniesienie odwołania.
1.5. Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w formie pisemnej albo elektronicznej opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu.
1.6. Odwołujący przesyła kopię odwołania Zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu. Domniemywa się, iż Zamawiający mógł zapoznać się z treścią odwołania przed upływem terminu do jego wniesienia, jeżeli przesłanie jego kopii nastąpiło przed upływem terminu do jego wniesienia za pomocą jednego ze sposobów określonych w art. 27 ust. 2 ustawy pzp.
1.7. Odwołanie wnosi się w terminach określonych w art. 182 ustawy pzp.
1.8. Na orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu.
1.9. Skargę wnosi się do sądu okręgowego właściwego dla siedziby albo miejsca zamieszkania Zamawiającego.
1.10. Skargę wnosi się za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w terminie 7 dni od dnia doręczenia orzeczenia Krajowej Izby Odwoławczej, przesyłając jednocześnie jej odpis przeciwnikowi skargi. Złożenie skargi w placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe (Dz. U. poz. 1529) jest równoznaczne z jej wniesieniem.
VI.4.3)Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań
Krajowa Izba Odwoławcza
ul. Postępu 17a
02-676 Warszawa
POLSKA
Tel.: +48 224587801
Faks: +48 224587800
VI.5)Data wysłania niniejszego ogłoszenia:
22.10.2013
UWAGA: Wyjaśnienie z dn. 22.11.2013r.
PLIKI DO POBRANIA:
Theme by Danetsoft and Danang Probo Sayekti inspired by Maksimer